2/11/2012

I got sick

Recently, it seems like everyone is getting sick. Because of my job, I meet many types of people. Sometimes some of them are sick. Children are the worst.  I love kids, but they always wear their mask under their chin and then cough and sneeze in my face without covering their mouth. Sometimes kids want to give me a high five after picking their nose! On the  train, there are adults who sneeze and cough without having a mask. Since I ride the train everyday I often wear a mask to keep from catching a cold, but I too got sick.  Last week I got the flu. Before I even got over it I caught a cold! I didn't want to pass it on to my students, so I had to cancel many lessons.

I got sick  病気になりました
pick your nose 鼻をほじる
high five 手でタッチ!

最近皆が病気になるみたい。私の仕事で色々な人と会ってます。たまにその人は病気があります。子供は一番怖い。子供大好きけど子供はいつもあごのしたにマスクをして、私の顔の近くに口を手で隠さずに、せきとくしゃみをしています。たまに、子供は自分の鼻をほじってから、私に手でタッチしたい!電車の中でマスクをせずにくしゃみとせきをしてる大人もいます。毎日電車で移動していますから風邪を引かないようにマスクをよくするけど、私も病気になります。先週インフルエンザにかかりました。治ったか治らないかのうちに風邪もひいちゃった!私の生にと移さないように沢山のレッスンをキャンセルしなければなりませんでした。

0 件のコメント:

コメントを投稿