5/29/2014

Golf!

Last weekend I enjoyed playing golf.  I haven`t played in a long time.  The last time I played was when I was in high school.  Last Sunday, one of my friends took me to the driving range in Sugita.  We didn't play a game; we only practiced hitting balls for about 2 hours.  I was so bad, though. I realized that I am bad at golf. A man who was practicing next to me came over and started teaching me! He was an older man who had been practicing for a long time. I was very lucky.
Playing golf looks very easy on TV, but it is much harder than it looks!  I had a lot of fun, but after I was so tired!
How about you? Do you enjoy playing golf?
Japanese translation -
先週末、私はゴルフをして楽しみました。前回プレーしたのは私が高校生のときなので、とても久しぶりでした。先週の日曜日に友達の一人が
杉田のゴルフ練習場に連れて行ってくれました。私達はゲームをして回るのではなく、約2時間、ただボールを打つことを練習しました。
私の出来はとても悪く、ゴルフは下手だと気づきました。隣で練習していた男性がやって来て、私に教え始めました。長年練習をしている年を取った男性でした。
私はとてもラッキーでした。
ゴルフをすることはテレビではとても簡単に見えるけれど、それは見えるより非常に難しいです。とっても楽しかったけどその後とっても疲れました!
あなたはどうですか?ゴルフを楽しみますか?
**このリンクをクリックするとこのブログを聞くことが出来ます。--->
Quiz
1. Where did I play golf?
2. How long did I play golf?
3. Do I play golf often?
4. Am I very good at golf?
5. Did I have a lesson?
6. Did I enjoy playing golf?
7. How many people did I play golf with?
Words and Phrases
I haven`t______in a long time.       長い間_____していない
The last time I _____ was________.    前回_____したとき
I am bad at....              私は....が苦手
I am good at.....             私は....が得意
It is harder than it looks.         見た目より難しい
It is not as bad as it looks.        見た目ほど悪くない
It is better than it looks.          見た目より良い
Golf Course               ゴルフ場
Driving Range             ゴルフ練習場
Quiz Answers
1. Sugita
2. Two hours
3. No
4. No
5. No
6. Yes
7. One
********
MR. JOHN`S 英会話教室 in 上大岡。生徒募集中! https://sites.google.com/site/mrjohnsenglishclass/home

0 件のコメント:

コメントを投稿