10/31/2015

HALLOWEEN ESSAY CONTEST - WINNER



添削サービス
このブログは私の生徒の一人が書いた物です。
もし私にあなたの記事の校正をしてほしい場合は写真と一緒に送って下さい。
詳しくはこちら→添削サービス情報 https://sites.google.com/site/mrjohnsenglishclass/home/tensaku

********

Bugs
By Kimi Maekawa

I really hate bugs. The bug that I hate the most is the centipede. Last Saturday night, my husband was away on a business trip, so I had a
lonely dinner. Of course, I do like eating dinner while watching TV. After about one hour, I finished my dinner and I wanted to wash my bowl and dish, so I went to the kitchen. When I turned on the water, I found a black long bug crawl out from the drain and move around the sink. OH MY GOD! It was a centipede, I was very scared and shivering , but I quickly found one bottle of insecticide. I sprayed the insecticide and it took about 10 minutes till I ran out. When that black long bug couldn't move anymore, I used the cutting board to chop the centipede into black small fragments. That night, I was shivering almost all night. I really hate centipedes. I don't know why they are so scary to me, but this experience taught me how to strong by myself. Now, I keep three bottles of insecticide in my home.

Listen!
**You can listen to this blog by clicking the link here このリンクをクリックするとこのブログを聞くことが出来ます

Quiz
1. Where was her husband? 
2. Which bug does she hate the most? 
3. Where did she find a bug? 
4. How did she kill it? 
5. What color was it?

Vocabulary & Phrases
1. shiver 震える
2. insecticide 虫除け
3. run out なくなる
4. fragment 断片
5. experience 経験

Japanese Translation

私の怖い体験談
私は、虫が本当に大嫌いです。
そして、中でも最も嫌いな虫が、ムカデです。
ある土曜の夜。
夫が出張のため、私はいつも通り独りでテレビを見ながら夕食をとりました。
約一時間後、夕食を終えた私は、食器を洗うため、
キッチンに向かいました。
そして、私が水を出したとき、シンクの排水口
に黒くて長い虫が動いているのを見つけました。
キャ~! 神様助けて!

それは、まさしくムカデです。
恐怖に震え上がりましたが、私は、自分でも信じられない
迅速さで、1本の殺虫剤を手にしました。
そして、私は約10分の間、ムカデに
殺虫剤を噴射し続けました。
さらに私は、その黒く長い虫が、動かなくなるまで、
まな板で、叩き続けました。
そして、ムカデが黒い小さな断片になった夜、
私は一晩中ベッドの中で震えていました。
私は、ムカデが本当に嫌いです。
なぜ私が、ムカデをそれほど怖がるのか、
いまだに、私にはわかりません。
しかし、この経験が、どうしたら強くなれるか、私に
教えてくれました。
そして、翌日私は、3本の殺虫剤を買いました。
家に置いてたよ。(^∇^)

Quiz Answers
1. On a business trip 
2.  centipedes 
3. In the kitchen sink 
4. By spraying it with insecticide, then chopping it into small fragments.  
5. Black

Teacher comments: Wow! What an interesting story! It sounds like you are the killer! I am happy that I am not a centipede.  Good job!

********
MIAMI 英会話教室 in 上大岡。生徒募集中! www.miamieikaiwa.jp

0 件のコメント:

コメントを投稿