7/27/2014

Adobo - Mom's Recipe

One of my students recently went to Cambodia, and brought me some black pepper as a souvenir. I was very happy.  When I was a child, my mother used to make a Filipino dish called Adobo. It was similar to gyudon, but with pork instead of beef. I remember she used this type of pepper. In her recipe, she called them "peppercorns". Peppercorns are the dried fruit of the pepper vine, which is native to Vietnam. I loved eating the chicken, but I didn`t like the peppers, so I took them out and hid them under the bowl. Sorry, mom! I will eat them now!

Listen!
**You can listen to this blog by clicking the link here このリンクをクリックするとこのブログを聞くことが出来ます --->
FAST - Adobo
SLOW - Adobo

Quiz
1. What kind of souvenir did I get recently?
2. What was the name of the dish my mother made?
3. What are peppercorns?

Vocabulary & Phrases
recently 最近
souvenir お土産
similar 似てる
dish こうぶつ

Japanese Translation
私の生徒の一人が最近カンボジアに行きました。そしてお土産に黒胡椒をもってきてくれました。
私はとてもうれしかった。私が子どもの頃、母はAdoboというフィリピン料理をよく作りました。
それは牛肉の代わりに豚肉という以外は牛丼と似ていました。私は彼女がこの種の胡椒を使っていたのを覚えています。
彼女のレシピではそれらを胡椒の実と呼んでいました。私はチキンを食べるのが大好きだったけど胡椒は
好きじゃなかった。なので胡椒を取り出してお皿の下に隠していました。お母さんごめんね!!今なら食べられる!

Quiz Answers
1. Recently, I got some black pepper from Cambodia.
2. Adobo
3. Peppercorns are the dried fruit of the pepper vine, which is native to Vietnam.

********
MR. JOHN`S 英会話教室 in 上大岡。生徒募集中! https://sites.google.com/site/mrjohnsenglishclass/home

0 件のコメント:

コメントを投稿