11/27/2016

The Christmas Spirit

私は子供の頃、周りのみんなが幸せな感じに見えてクリスマスの季節が大好きでした。どこにいってもクリスマスの音楽が流れ、人々はクリスマスの挨拶を交わし、助け合っていました。クリスマス当日はシーズンの集大成でした。たとえ外は凍える寒さだとしても、暖かいパジャマで、家族やたくさんのプレゼントに囲まれたクリスマスツリーの前に座っていたのを覚えています。たくさんの食べ物とお菓子がありました。私の祖父母の家には大きな暖炉があって、暖炉の前はとても暖かく居心地が良かったです。これらのものがどこからやって来たのか考えたこともなかったですが、このようなクリスマスを過ごせたことはとてもラッキーだったと思います。
今思えば、両親、特に母が私と兄弟のためにこのような素敵な時間を作ってくれたのはとても大変だったろうと思います。私の父は海軍にいたのでバージニアの基地に近い所に住まなければいけませんでした。母はハワイの出身です。実家から遠く離れた場所で友達もおらずインターネットもない時代、とても寂しかっただろうと思います。でも父が仕事で海上にいる時、母は私と兄弟を育てるために一生懸命努力しました。私は母から、与えること、助けること、他の人の面倒を見ることなどクリスマスの精神を学びました。

When I was a child, I really loved the Christmas season because of the feeling of happiness that everyone around me seemed to have.  Everywhere I went, there was Christmas music playing, people were giving each other Christmas greetings, helping each other and sharing.  There was a feeling of love, peace, and happiness.  It seemed like the world was a perfect place without any war, hunger, or hate.  When Christmas finally came, it was the culmination of a perfect season.  Even though it was freezing cold outside, I remember sitting in my warm pajamas in front of the Christmas tree surrounded by my family and so many presents.  There was so much food and sweets.  My grandparents had a large fireplace in their home, and it felt so warm and cozy sitting in front of the fireplace. I never thought about how these things came to be, or how lucky I was to have a Christmas such as this.
Now, I realize how hard my parents worked to make such a nice time for me and my brother, especially my mother.  As my father was in the Navy, we had to live in Virginia close to the Navy base.  My mother was from Hawaii.  I imagine that she must have been so lonely being so far away from home without any friends or the internet.  But she worked so hard to take care of my brother and I when my father was out on the ocean and it is because of her I learned the meaning of the Christmas spirit; giving, heping, and taking care of other people.

0 件のコメント:

コメントを投稿